Flexibiliteit troef bij jonge wegmarkeerder

Je bent jong en je wil wat. Het zou het motto kunnen zijn van Almaroma. Dit jonge wegmarkeerdersbedrijf timmert intussen negen jaar aan de weg en heeft in die periode een snelle groei doorgemaakt. Begonnen als eenmansbedrijfje telt Almaroma intussen 24 medewerkers en spitst het zich toe op openbare aanbestedingen en privéprojecten. 

“Negen jaar geleden heb ik een klein wegmarkeerdersbedrijf overgenomen en ben ik markeringen beginnen aanbrengen, de eerste jaren vooral in het kader van openbare aanbestedingen”, vertelt Matthias Beck, zaakvoerder van Almaroma. “Na twee jaar heb ik een sales manager aangeworven die zich ook op privéprojecten heeft gestort. Op die manier zijn we elk jaar trapsgewijs 10-15 % gegroeid tot waar we vandaag staan met 24 medewerkers in dienst.” Almaroma is in 2018 genomineerd als Trends Gazelle en snelgroeiende onderneming voor de provincie Oost-Vlaanderen. 

Almaroma
Aannemers kunnen voor zowat alle soorten wegmarkeringen bij Almaroma terecht.

Jong en dynamisch
Volgens Matthias Beck is dat net de troef van Almaroma. “We zijn een jong en dynamisch bedrijf dat nog wil groeien. Wij moeten opboksen tegen de grote spelers en zetten dan ook sterk in op flexibiliteit. We trachten zo snel mogelijk in te spelen op de vraag van de klant. Dit kunnen we realiseren onder meer door ons uitgebreid machinepark dat we dankzij onze snelle groei hebben kunnen opbouwen. We hebben bijna elke machine in tweevoud zodat we altijd een reserve hebben als er een machine uitvalt.”

Almaroma
Op de privémarkt is Almaroma voornamelijk aan de slag in ondergrondse parkeergarages. 

Kwaliteit
Almaroma werkt vandaag vooral voor asfaltbedrijven die wegen heraanleggen en voor de markeringen beroep doen op Almaroma. Op de privémarkt is Almaroma vandaag voornamelijk aan de slag in ondergrondse parkings. Matthias Beck: “Aannemers kunnen voor zowat alle markeringen bij ons terecht: van tweecomponenten epoxy over antislipmarkeringen en koudplast tot tijdelijke belijningen, maar het meest gevraagd is onze thermoplast. Thermoplast gaat nu eenmaal veel langer mee dan verf. We zetten daarbij ook permanent in op de verbetering van onze producten. We steunen onze leverancier bij het ontwikkelen van nieuwe soorten verf en thermo door deze te testen. Zo kunnen wij het beste product aanbieden aan onze klanten.”      

Tekst | Liesbeth Verhulst  Beeld | Almaroma