In opdracht van Infrabel werkt Papeleu in Tubeke momenteel aan de vernieuwing van enkele perrons op spoorlijn 96, die Brussel-Zuid met Bergen en Quévy verbindt. Ook in Visé voert de spooraannemer uit Geraardsbergen vernieuwingswerken uit. Voor beide projecten doet Papeleu een beroep op de betonnen keerwanden van CBS Beton, fabrikant van prefab betonsystemen. “Zowel op het vlak van service als kwaliteit kan je steeds rekenen op CBS Beton”, aldus zaakvoerder Kristof Papeleu.
“Op lijn 96 vernieuwen we drie perrons in Tubeke”, vertelt Kristof Papeleu. “De perronboorden worden standaard aangeleverd door Infrabel en voor de keermuren aan de achterzijde van het perron zijn we gaan aankloppen bij onze vertrouwde partner CBS Beton. Idem voor een gelijkaardig project in Visé, waar ze zo’n 500 m keerwanden nodig hadden. Al sinds de oprichting van mijn bedrijf 10 jaar geleden, werk ik samen met CBS Beton. Om verschillende redenen. Een grote meerwaarde van CBS is bijvoorbeeld de grote productstock waardoor er heel snel en flexibel ingespeeld kan worden op vragen. Ook het aanbod aan afmetingen is ruim en er wordt steeds oplossingsgericht gedacht.”
CBS Beton pakt uit met een uitgebreide logistieke service, van het laden van uw vrachtwagen tot het organiseren van leveringen op de werf met al dan niet plaatsing vanaf de vrachtwagen. Die flexibiliteit kwam ook mooi tot uiting bij een gelijkaardig project in Visé. Kristof Papeleu: “Door onvoorziene ondergrondse hindernissen konden er geen keermuren met een hoogte van 140 cm geplaatst worden. Op vrijdagmiddag namen we contact met CBS en ontvingen we me binnen het uur een offerte voor een alternatief. Joeri, ons contact bij CBS, was ook de hele zaterdag bereikbaar voor de verdere afhandeling en maandagochtend om 6.45 uur stonden we in Wielsbeke bij CBS om de keerwanden op te laden. Die flexibiliteit en de snelle levering omwille van de uitgebreide stockvoorraad zijn een grote troef.”
Ook op productniveau scheert CBS Beton hoge toppen. Het gamma is vrij uitgebreid, toepasbaar in de ruime infrasector en CBS Beton was tevens de eerste fabrikant die beschikte over een BENOR certificaat voor België. “De winst of meerwaarde schuilt vaak in de details en ook wat dat betreft kunnen we rekenen op CBS Beton. Zo lag het traject in Visé in een bocht, wat het plaatsen van keerwanden niet evident maakt. Doordat de profielen van CBS aan de wandzijde 1 cm breder zijn dan aan de voetzijde, is het plaatsen in bocht wel mogelijk. Dat lijkt een kleinigheid op productieniveau, maar het zorgt wel voor optimale efficiëntie tijdens de uitvoering”, besluit Kristof Papeleu.