Met een passie voor spoorwerken en materieel als fundament profileert De Greef Spoorkranen zich als een allround partner op het vlak van spoormaterieel en -toebehoren. Van trilblokken en ballastzuigers tot staalscharen, manbakken en uitschuifbare verlenggieken … “Het bijzonder uitgebreide en gespecialiseerde assortiment hulpstukken is een grote meerwaarde voor onze klanten”, vertelt Roy De Cock, die samen met Jarno Van Avermaet het bedrijf leidt.
Met een passie voor spoorwerken en materieel als fundament profileert De Greef Spoorkranen zich als een allround partner op het vlak van spoormaterieel en -toebehoren. Van trilblokken en ballastzuigers tot staalscharen, manbakken en uitschuifbare verlenggieken … “Het bijzonder uitgebreide en gespecialiseerde assortiment hulpstukken is een grote meerwaarde voor onze klanten”, vertelt Roy De Cock, die samen met Jarno Van Avermaet het bedrijf leidt.
Met een verregaande technische kennis en een hands-on aanpak die ieder facet van spoorbouwprojecten belicht, biedt De Greef Spoorkranen een state-of-the-art en uitgebreid scala aan spoormaterieel en hulpstukken om een veilig en efficiënt werkproces te garanderen. Jarno Van Avermaet: “We verhuren onze materialen steeds samen met onze eigen machinisten, die beschikken over de juiste attesten en een veiligheidsopleiding (VCA). Het grote voordeel hiervan is dat onze kraanmachinisten ons materieel door en door kennen.”
Om een hoge efficiëntie en tijdswinst op de werven te behalen, legt De Greef Spoorkranen niet alleen de nadruk op de aanschaf van de meest geavanceerde spoorkranen, maar wordt ook sterk geïnvesteerd in innoverende accessoires. Zoals bijvoorbeeld de Movax Trilblok SG60, een innovatieve machine speciaal ontworpen voor het in- en uittrillen van diverse profielen in de grond. Roy De Cock: “Of een ballastzuiger, gebruikt om ballast uit putten, sleuven of van tussen de dwarsliggers te zuigen. Met de Movax MPM-4000 palengrijper kunnen palen vastgenomen worden en veilig rechtgezet en in de put gehouden worden, zodat deze met schoren vastgezet kunnen worden. Recent werd ook een ballastlorry aan het assortiment toegevoegd, ideaal om het ballastbed meteen op het juiste niveau te nivelleren.”
Naast het ruime aanbod hulpstukken, heeft de specialist uit Bornem ook 2 extra verzwaarde spoorkranen, die staan nog stabieler op het spoor om bepaalde werkzaamheden uit te kunnen voeren. Onze spoorkranen staan garant voor veiligheid, kracht en snelle bediening. Een mooi voorbeeld daarvan is de Atlas 180WSR tramspoorkraan. De grootste troef van deze kraan is dat er eenvoudig gewisseld kan worden tussen de verschillende spooronderstellen, door middel van een snelwisselsysteem. De kraan kan zelf nieuwe spoorassen met behulp van kettingen inpikken en zo in mum van tijd de juiste spoorassen installeren. “Zo kunnen we op normaalspoor trein, normaalspoor tram en ook op meterspoor tram werken”, klinkt het.
“Ook voor werken aan bovenleidingen beschikken we over de nodige hulpstukken. Zoals een haspelframe op lorry, waarmee we Infrabel-bobijnen kunnen afrollen voor montage. Er kunnen drie bobijnen tegelijk in, die afgeremd kunnen worden zodat de draden op spanning getrokken worden. Ook in het gamma: een staalschaar om bovenleidingsbalken en -palen efficiënt en veilig af te breken. En een uitschuifbare verlenggiek, met een maximale haakhoogte van 13,5 m en een capaciteit van 3,5 ton. Heel populair zijn ook de manbakken, gebruikt om aan de bovenleiding of montage van palen en balken te werken. Alle hulpstukken die wij aanbieden hebben als doel de efficiëntie op de werf, en dus ook het rendement van het project, te verhogen.”
De Greef Spoorkranen verhuurt aan enkele van de grootste en belangrijkste railinfrabedrijven van België. “We combineren steeds een uitgebreid en kwalitatief aanbod met veel kennis van zaken en een verregaande service, met als doel een optimaal eindresultaat te behalen”, vertelt Roy De Cock.
Roy De Cock en Jarno Van Avermaet hebben samen meer dan tien jaar ervaring in de spoorsector, waardoor ze prima aanvoelen wat er leeft en nodig is op de werf. Dankzij de combinatie van een persoonlijke aanpak, waarbij we rekening houden met de specifieke noden en eisen van elk project én een goede interne logistieke planning, kunnen onze klanten voortdurend rekenen op onze flexibiliteit”, besluit Jarno Van Avermaet.