Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
YouTubers van Supercontent worden vrienden met één van de grootste sluizen ter wereld

YouTubers van Supercontent worden vrienden met één van de grootste sluizen ter wereld

Nu zondag 15 mei is het Open Wervendag. De Confederatie Bouw, organisator van dit evenement, stuurde op voorhand al een aantal bekende youtubers en influencers op pad om kennis te maken met een aantal opvallende werven. Zo bezochten Pieter-Jan en Jeff van het YouTube-platform Supercontent de bouw van de sluis van Terneuzen, één van de grootste sluizen ter wereld. Esther Nwanu, MNM-presentatrice en actief Instagrammer en TikTokker, bezocht de werven van het Brussels beursgebouw en Living Tomorrow. “Deze video’s hebben veel succes op YouTube en de sociale media”, weet Niko Demeester, CEO van de Confederatie Bouw. “Op die manier willen we het beeld dat jongeren hebben van de bouw grondig bijstellen.”

Eén van de doelstellingen van de Open Wervendag is om jongeren een realistisch beeld van de bouw bij te brengen. De bouwsector heeft de perceptie tegen: zware machines, stof en lawaai. Terwijl onze sector de afgelopen jaren net veiliger, properder, meer technologisch en dus minder zwaar is geworden. Dat beeld wil de Confederatie Bouw meegeven in een aantal video’s die via YouTube en de sociale media worden gedeeld.

Zo bezoeken ‘de gasten van Supercontent’ in hun welgekende stijl de werf in Terneuzen waar aan één van de grootste sluizen ter wereld wordt gewerkt.  Ook de renovatie van het oude gerechtshof in Antwerpen ontsnapte niet aan hun aandacht. Op hun YouTube-kanaal halen de filmpjes van deze twee medewerkers van tv-programma’s zoals De Mol en De Slimste Mens Ter Wereld gemakkelijk 80.000 bezoekers.

MNM-presentatrice Esther Nwanu is dan weer bijzonder actief op Instagram (4700 volgers) en TikTok (15.000 volgers). Ze nam vorig jaar mee aan De Slimste Mens en bezocht in het kader van Open Wervendag de herbestemming van de Brusselse beurs en de werf van Living Tomorrow. En ze stak zelf de handen uit de mouwen.

Ook langs Franstalige kant stuurde de Confederatie Bouw twee opvallende influencers op pad. Zo heeft DylhanFat 

op zijn TikTok-kanaal bijna 2.000.000 volgers en op Instagram net geen 90.000 volgers, wat hem bij de Belgen met het grootste bereik zet. Romain Kuntz is dan weer één van de opkomende talenten bij RTBF en radio Tipik. Hij presenteert elke vrijdag op de (eerder jonge) radiozender van RTBF en is ook één van de drijvende krachten achter hun social media kanalen.

U kan alle video’s zien via:

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?