Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
60 jaar internationaal vakmanschap op maat
Schepens Company is ontwikkelaar en producent van ontkistingsmiddelen en beschermoliën voor de betonindustrie.

60 jaar internationaal vakmanschap op maat

“In deze niche zijn we uitgegroeid van een kleine lokaal familiebedrijf naar een internationale marktleider”, vertelt export manager Benoît Scheerlinck. Met een rijk verleden op zak, werpt Schepens Company ook een stevige blik op de toekomst. Met onder andere een versterkt team en grote infrastructuurplannen wil het bedrijf zich wapenen voor wat komt.

Persoonlijke aanpak, kennis en bereikbaarheid naar klanten staan bij Schepens Company voorop.  Benoît Scheerlinck: “Die aanpak heeft ons als specialisten in de markt gezet tot ver buiten onze landsgrenzen. Wij leveren momenteel in meer dan 50 landen en 5 continenten. Ons klantenbestand is de laatste jaren gegroeid van Amerika tot de Verenigde Arabische Emiraten en zelfs het verre China. In deze woelige tijden met COVID-19, de Brexit, grondstoftekorten en stijgende grondstofprijzen hebben onze persoonlijke aanpak en gespecialiseerde producten op maat, in combinatie met ons wereldwijd klantenbestand, ervoor gezorgd dat wij de afgelopen periode zijn blijven groeien. We merken dat het vertrouwen in ons als een betrouwbare partner enkel en alleen nog maar versterkt is tijdens deze uitdagende periode.” 

Om de persoonlijke aanpak en hoogwaardige service van A tot Z te verzekeren kan de klant rekenen op een belevering met ons eigen transport

Team versterken

Maar stilstaan is achteruitgaan, dat beseffen ze ook bij Schepens Company. Benoît Scheerlinck: “Daarom maken we ons volop klaar voor de toekomst, zonder de Belgische markt uit het oog te verliezen. Maatwerk is en blijft ons stokpaardje. De eerste stappen zijn dan ook reeds gezet. Afgelopen jaar hebben we onze binnendienst versterkt met een extra kracht en momenteel zijn we bezig met de implementatie van een nieuw softwarepakket. Momenteel zijn we ook op zoek naar extra krachten om onze buitendienst voor zowel onze binnen- als buitenlandse markt te versterken. Bovendien wensen wij op korte termijn eveneens ons R&D-team uit te breiden.”

Infrastructuur uitbreiden

De grotere omzet en verwachte groeitrend indachtig, vertaalt zich ook in de omvang van de infrastructuur. Benoît Scheerlinck: “Er komen nieuwe kantoorgebouwen. Het beton- en olielabo worden grondig vernieuwd en ook de productieafdeling wordt aangepakt. Er komt een uitbreiding en vernieuwing van onze productieafdeling, zowel in de warme als koude productie van oliën. Ook gaan we onze productiemogelijkheden verder in de diepte uitbreiden met een breder gamma aan emulsies zodat we onze positie in het buitenland kunnen versterken. Momenteel hebben we een opslagcapaciteit van 1,2 miljoen liter aan afgewerkte producten. Door een verhoging van onze opslagcapaciteit alsook de uitbreiding van onze productieafdeling hopen wij onze reputatie als solide partner nogmaals te bevestigen.” 

Zowel het beton- als het olielabo worden grondig vernieuwd.

Productinnovatie

De grote sterkte van Schepens Company is het productgamma: hoogwaardig kwalitatieve ontkistingsmiddelen op maat van de klant. “Ook hier hebben we de laatste jaren sterk ingezet op evolutie en innovatie”, aldus Benoît Scheerlinck. “Wij focussen ons hierbij op 4 pijlers. De eerste is ‘groene en milieuvriendelijkere producten’. Hierbij denken we vooral aan 100 % plantaardige of plantaardig gebaseerde productgamma’s zoals de ESCE Cover Monsoon, ESCE cover Hedera, ESCE Mistral, ESCE AsfaClean … maar ook aan de uitbreiding en ontwikkeling van ons gamma emulsies. Een tweede pijler is ‘veiligere producten voor een veilige werkomgeving’. Een zo veilige mogelijke werkomgeving creëren voor onze klanten is cruciaal. Het is een constante zoektocht naar veilige grondstoffen met een continue beschikbaarheid op de grondstofmarkt.”

‘Toekomstige evoluties op de grondstofmarkten’ is een belangrijke derde pijler. Benoît Scheerlinck: “Klaar zijn voor de toekomst betekent ook rekening houden met de evoluties in de grondstofmarkten. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan de overschakeling van de momenteel gangbare oliën verkrijgbaar in de markt naar een zuiverder type. Dit is iets wat ons reeds langere tijd bezighoudt en er ook zit aan te komen. Hiervoor hebben wij reeds een productgamma ontwikkeld dat succesvol werd onthaald door verschillende klanten. Ook hergebruik van materialen wordt elke dag belangrijker. In verschillende landen merken wij reeds dat recyclageoliën een groter aandeel in de markt verwerven. Het is dan ook een topic waarmee wij als bedrijf reeds volop bezig zijn.

De vierde en laatste pijler is ‘nicheproducten voor specifieke toepassingen of productiemethodes’. “Door onze jarenlange aanwezigheid, specifieke kennis en voeling met deze niches van de betonindustrie worden wij ook steeds vaker gecontacteerd door zowel (potentiële) klanten als leveranciers van productiemachines. Zij vragen om specifieke oplossingen te zoeken voor problemen waar ze tegen aanlopen als onderneming. Onze ervaring met maatwerk en flexibiliteit in productie spelen hierin een groot voordeel”, besluit Benoît Scheerlinck.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details