Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
Aertssen Transport & Logistics: one-stop-shop voor de infrasector “van vergunning tot montage”
Met de divisies Aertssen Transport & Aertssen Logistics profileert Aertssen Group zich vandaag meer dan ooit als een totaalpartner op het vlak van transport- en logistieke noden.

Aertssen Transport & Logistics: one-stop-shop voor de infrasector “van vergunning tot montage”

Met de divisies Aertssen Transport & Aertssen Logistics profileert Aertssen Group zich vandaag meer dan ooit als een totaalpartner op het vlak van transport- en logistieke noden. “Een ontzorging die door onze klanten erg wordt gewaardeerd”, vertelt projectmanager Jelle van Gestel. Ook binnen de infrasector ondersteunt Aertssen Transport & Logistics van a tot z.  Vanaf de planning van uw transport tot het lossen van de lading en zelfs het monteren van machines of onderdelen.

Van graafmachines tot meterslange wieken van windmolens: geen uitdaging is te groot.

Infra, hijswerken, transport en logistiek, trading van machines, projectontwikkeling, groene energie … Aertssen Group beweegt als een duizendpoot door de bouwsector. Met een omzet van 403 miljoen euro en wereldwijd 350 nieuwe medewerkers in 2022 is Aertssen Group nog steeds een bedrijf in volle expansie. Blijven groeien, ontwikkelen, innoveren zit in het DNA van het familiebedrijf en dat geldt ook voor de relatief jonge divisie Transport & Logistics.

De Baseline ‘people, power and passion to build on’ is voor het familiebedrijf relevanter dan ooit. “We rekenen op straffe vakmensen, steunen op het modernste materieel en vertrouwen op de passie van onze mensen om klanten te ontzorgen”, klinkt het. En die ontzorging staat ook centraal binnen Aertssen Transport, een one-stop-shop voor alle transportnoden. De afdeling Transport is specialist in uitzonderlijk vervoer en markt­leider in België. Van graafmachines tot meters-lange wieken van windmolens: geen uitdaging is te groot. De logistieke afdeling legt zich toe op logistiek 4.0 met oplossingen die toegevoegde waarde creëren: knowhow voor het verkrijgen van vergunningen, het afhandelen van douane-administratie, het modificeren, onderhouden en opbouwen van goederen … Aertssen Transport & Logistics is dus meer dan vervoer en opslag.

Interne kruisbestuiving

Ook voor bouw- en infrastructuurprojecten profileert Aertssen Transport & Logistics zich als een ideale partner. Zowel voor de eigen divisies Aertssen Infra en Aertssen Kranen als voor derde partijen. Zo slaan de afdelingen Transport en Kranen geregeld de handen in elkaar voor de bouw van windmolens. Ook tonnages tot 250 ton zijn geen probleem voor Aertssen Transport. Met specifieke trailers vervoert Aertssen zware goederen zoals transformatoren, rotors, motoren, onderdelen van bruggen, industriële zware machines, betonbalken, masten … op de geijkte routes binnen en buiten België. 

Jelle Van Gestel: “Die interne kruisbestuiving is heel interessant. Zo helpen we onze infradivisie met het verplaatsen van bijvoorbeeld grote funderingsmachines en graafkranen. Maar ook externe aannemers vinden de weg naar Aertssen Transport & Logistics. Niet alleen voor het vervoer van materieel, ook voor het transport van constructie-elementen zoals liggers, brugelementen, enz. Dankzij onze uitgebreide kennis van de Belgische wetgeving en vergunningen rond grote transporten, kunnen we zeer kort op de bal spelen en snel in overleg gaan met lokale overheden en besturen. Wat we doen met Aertssen Transport & Logistics past perfect bij de ruimere visie van de groep: onze klanten ontzorgen door geïntegreerde totaaloplossingen te bieden. En we streven steeds naar langdurige partnerships, ook binnen de afdeling Transport & Logistics. Dat is essentieel om elkaars noden te begrijpen en veel voor elkaar te betekenen.”

De afdeling Transport is specialist in uitzonderlijk vervoer en marktleider in België.

Nood vanuit markt

“Aertssen Transport bestaat sinds 1980, maar het logistieke luik is pas recent aan onze groep toegevoegd omdat er een duidelijke nood merkbaar was vanuit de markt”, gaat Jelle van Gestel verder. “De logistieke diensten zijn heel divers. Aansluitend op onze transportdiensten kwam al langer de vraag om materieel ook op te slaan, maar we gaan veel verder dan dat. Zo passen we ook materieel op maat van de klant. Vaak worden machines in een standaarduitvoering aangekocht en zorgen wij voor een modificatie naar wens. Er komt zeer veel overzees materieel binnen via de Antwerpse haven om vervolgens naar de Europese dealers getransporteerd te worden. Vaak komen die machines in stukken toe en dan zorgt Aertssen Transport & Logistics voor de assemblage en het verdere transport.”

Kwaliteit waarborgen

Aertssen volgt de tendensen in de bouwsector op de voet. En dat is binnen de afdelingen Transport & Logistics niet anders. “De prijzen tussen container- en roroschepen variëren zeer sterk en dat volgen we goed op. Wanneer de prijs van roroschepen hoog staat, komt er meer toe in containers en kunnen wij dus meer assembleren. We beschikken ook over een eigen verfcabine, kunnen allerhande testen uitvoeren en ontfermen ons zelfs over de volledige administratieve afhandeling, douane-verplichten, vergunningen en de verscheping na verkoop. Kortom, een heel ruim aanbod aan diensten waardoor we ons kunnen opwerpen als totaalpartner. Om dit allemaal in goeie banen te leiden, kunnen we rekenen op de juiste mensen. Onze technische knowhow en jarenlange ervaring in deze niche zijn een bijzonder grote meerwaarde voor de klant. Wij hebben nog een mooie progressiemarge, maar we moeten bovenal de kwaliteit blijven waarborgen”, besluit Jelle Van Gestel.      ■

We streven steeds naar langdurige partnerships, ook binnen de afdeling Transport & Logistics.

Duurzaam engagement

Sterk inzetten op duurzaamheid is en blijft voor Aertssen Group een rode draad doorheen de bedrijfsvoering. En er beweegt heel wat op dat vlak. Zo is er onder andere het waterstofproject in Zelzate, waar de bouw en exploitatie van een installatie voor de productie van groen waterstof gerealiseerd wordt. Verder werd in 2022 het wagenbeleid aangepast en wordt er vanaf heden enkel nog volledig elektrische personenwagens besteld. En wat het zwaar materieel betreft wordt de eerste levering van een elektrische DAF vrachtwagen begin 2024 verwacht.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details