Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
Investeren in digitalisatie en service
Datamanagement is een andere digitale tool waarmee aanzienlijke winst kan worden geboekt.

Investeren in digitalisatie en service

Met meer dan 120 jaar ervaring in materieel voor grondverzet, mijnbouw en steengroeven bekleedt BIA een unieke positie in de sector. Opgericht in 1902 en nog steeds in familiale handen, is de BIA Group ondertussen actief in meer dan 20 landen, waaronder 17 op het Afrikaanse continent, en behoort tot het topsegment in de Benelux. Dat is het resultaat van een consequente lange termijn visie en oplossingsgericht denken. 

BIA beschouwt haar klanten als partners en biedt hen totaaloplossingen op maat van hun specifieke activiteiten en situatie. De basis daartoe is het productaanbod van hoog niveau. De BIA Group verdeelt een 15-tal premium merken waarvan Komatsu, Metso-Outotec en Portafill de belangrijkste zijn op de Belgisch markt. 

Investeringen worden steeds vaker genomen op basis van de Total Cost of Ownership. En om deze verder te verlagen, speelt digitalisering een alsmaar belangrijkere rol. In dat opzicht is 3D GPS-machinesturing niet meer weg te denken. Als pionier in de Intelligent Machine Control breidt Komatsu de range iMC dozers en graafmachines steeds verder uit. Dankzij hun efficiëntie en precisie leveren deze machines een belangrijke bijdrage in de rendabiliteit van een project. BIA is tevens officieel Topcon-dealer waardoor 3D-sturing op vrijwel het volledige gamma kan worden aangeboden. 

De BIA Group verdeelt een 15-tal premium merken waarvan Komatsu, Metso-Outotec en Portafill de belangrijkste zijn op de Belgisch markt.

Datamanagement is een andere digitale tool waarmee aanzienlijke winst kan worden geboekt. Daartoe heeft BIA het eigen SmartFleet platform ontwikkeld, een dashboard dat op basis van real life machinedata een totaalbeeld van de performance van het machinepark weergeeft. Zo kan onder andere de machineflow worden geoptimaliseerd wat een rechtstreeks impact heeft op het brandstofverbruik. Ook kunnen technische interventies proactief worden ingepland om downtime te minimaliseren en helpt het operatoren hun machine te bedienen met oog voor meer veiligheid en minder slijtage. In de toekomst zal nog verder worden ingezet op digitalisering, waarbij de verschillende systemen zullen worden geïntegreerd.

Een andere prioriteit is de kwaliteit van de dienstverlening. BIA heeft de voorbije jaren in belangrijke mate geïnvesteerd in haar service-afdeling, zowel wat betreft de capaciteit van de Service Centers, de uitbreiding van de mobiele teams als de beschikbaarheid van onderdelen, hetgeen zich vertaalt in hoge klanttevredenheid. Het service-aanbod is erg breed en er wordt veel maatwerk afgeleverd. Bovendien opteren steeds meer klanten bij de aankoop van een  machine  voor een servicecontract waarbij zij zelf het niveau van ondersteuning bepalen. Zo verzekert BIA haar klanten continuïteit in  hun bedrijfsactiviteiten, vandaag en in de toekomst.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details