Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
Joskin Openbare Werken: voor de zwaarste werkzaamheden
De grondverzet kippers voor de zwaarste werkomstandigheden

Joskin Openbare Werken: voor de zwaarste werkzaamheden

Joskin is een bedrijf met meer dan 50 jaar ervaring. De hoofdmoot van de producten zijn bestemd voor de landbouwsector, maar met hun ervaring in techniek werd daarnaast een compleet gamma voertuigen voor openbare werken ontwikkeld. Een gamma voor de zwaarste werkomstandigheden. 

Met zijn unieke knowhow en de obsessie voor kwaliteit in combinatie met de ervaring op het terrein kwam bij Joskin een mooi gamma voertuigen voor openbare werken tot stand. Kenmerkend voor al die voertuigen is de kwaliteit, gesteund door een perfecte beheersing van het fabricageproces, het zoeken naar de beste materialen en het gebruik van de modernste productiewerktuigen met inbegrip van de automatisering van bepaalde processen. Het vertrouwen van Joskin in de eigen producten is overigens groot, want alle voertuigen worden geleverd met een garantie van 3 jaar tegen fabricagefouten (1 jaar op alles en de volgende twee jaar op door Joskin vervaardigde onderdelen).

Een uitgebreid gamma

 Het gamma van Joskin voor openbare werken kunnen we opsplitsen in vijf segmenten:

  • Grondverzet kipwagens
  • Haakarmsystemen
  • Semidiepladers
  • Watertanks
  • Rioleringswagens

De voertuigen voor het grondverzet hebben een zeer robuuste constructie, opgebouwd uit twee staalplaten zonder dwarse verbindingsnaad voor de enkel- en dubbelassige modellen en drie staalplaten voor de 3-assige versies. De lasnaad loopt daarbij over de gehele lengte van de chassislangsliggers. Hierdoor zijn minder verstevigingen nodig en resulteert dat in een licht voertuig met een hoog draagvermogen. Overigens wordt voor deze voertuigen gebruikt gemaakt van supersterk Hardox 450 staal met een 4 tot 5 maal hogere elasticiteitsgrens dan traditioneel staal. Door de conische vorm van de laadbak, die achteraan 80 mm breder is, kan de lading sneller en vollediger gelost worden. Uniek voor Joskin is de telescopische kipcilinder die op een dubbel schommelframe gemonteerd wordt en verder naar voor in het frame dan bij de concurrenten. Dat zorgt voor veiliger kippen en meer stabiliteit. Er zijn modellen vanaf 9 ton laadvermogen en 5,10 m3 DIN volume tot 34 ton en 17,30 m3.

Vermelden we nog dat het uitgekiende onderstel bestudeerd werd om het rijcomfort op ruw terrein te garanderen en snel rijden op de weg mogelijk te maken. Door allerlei opties en variaties in de uitrusting zijn werkelijk voertuigen op maat te maken voor alle toepassingen.

De Joskin Cargo-Lift haakarmvoertuigen.

Haakarmsysteem

Met de Cargo-Lift heeft Joskin tevens een efficiënte uitvoering met haakarm voor allerlei containers en werkplatformen in het programma. De Cargo-Lift wordt gekenmerkt door een in het bakchassis geïntegreerde haak, die grotere krachten aan kan en dus ook grotere containers kan optillen. De verschillende functies worden ondersteund door een elektro-hydraulische bediening en beveiliging. De optrekkracht loopt van 8 tot 30 ton. Net als bij de kipwagens kan de achteras van de dubbelassige Cargo-Lift voorzien worden van een naloopas met hydraulische vergrendeling. De 3-assige uitvoeringen zijn standaard uitgerust met twee gedwongen stuurassen. 

Speciale toepassingen

Voor het vervoer van machines, bouwvoertuigen, bouwketen en dergelijke biedt Joskin een gamma semidiepladers aan met twee of drie assen. De technisch toelaatbare belasting gaat van 14 tot 20 ton (verdeeld over een platform van 8 tot 10 meter). De laadhoogte bedraagt 1,1 meter. Op de X-modellen van deze Wago-Loader komt een telescopische laadbrug van 1,25 meter waarmee alle voertuigen moeiteloos kunnen geladen en gelost worden.

Om het gamma af te ronden ontwikkelde Joskin nog voertuigen met watertanks (inhoud tussen 2.500 en 28.000 liter) en de verschillende hydraulische rioleringswagens voor alle soorten reinigingswerk. Hiertoe zijn ze uitgerust met een vacuümpomp, een hogedrukpomp voor het water en een gegalvaniseerde tank met een schot om het water en de modder te scheiden.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details