Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
Kwaliteit, investeren en klantenservice blijven prioritair voor Topcon
In economisch onzekere tijden als vandaag is het volgens Topcon uitermate belangrijk om vooruit te blijven kijken en zeker geen afwachtende houding aan te nemen.

Kwaliteit, investeren en klantenservice blijven prioritair voor Topcon

Topcon Positioning Belgium profileert zich al jaar en dag als ideale partner voor totaaloplossingen op het gebied van precisieplaatsbepaling binnen de bouw en topografie. Slimmer, rendabeler en productiever zijn met de juiste hardware, software en mobiele oplossingen luidt het. En om die filosofie te garanderen gaat Topcon resoluut voor innovatie, groei en investeringen in zowel technologie als menselijk kapitaal. “We moeten blijven vooruitgaan met alle middelen die we hebben”, aldus Bruno Van Belle, Business Manager Belgium bij Topcon. 

De MC Mobile is onze nieuwste tel en biedt voor de gebruiker het comfort dat het scherm eveneens gebruikt kan worden in de machinesturing wat hem een ‘all-in one’

In economisch onzekere tijden als vandaag is het volgens Topcon uitermate belangrijk om vooruit te blijven kijken en zeker geen afwachtende houding aan te nemen. Bruno Van Belle: “Wij zijn geen hype van het moment. Alles wordt vandaag gekoppeld aan technologie en dat zal in de toekomst alleen maar toenemen. Intussen hebben we het team versterkt tot 23 mensen om onze klanten en ons marktaandeel de maximale ondersteuning te bieden. Winst maken is belangrijk, maar customer satisfaction en onze eigen kwaliteit garanderen blijft primordiaal. Dat kunnen we garanderen door de juiste mensen aan boord te halen. Geen evidentie want de war for talent is out there. We moeten blijven zoeken naar profielen die moeilijk te vinden zijn. Klantenservice is primordiaal voor Topcon. Wat dat betreft kunnen we cijfers om van te duizelen voorleggen. 75 % van de fysieke interventies naar de machines toe gebeurt de dag zelf. Wetende dat we meer dan 1.100 Topcon-aansluitingen hebben kan dit huzarenstuk enkel worden bereikt door een sterk ‘globaal – lokale’ verankering en dankzij ons vele partners.”

Paving business

Ook op projectniveau dendert de Topcon-trein voort. Zo is er op vrijdag 27 januari in Londerzeel een groot evenement rond de Topcon-oplossingen specifiek voor wegenbouw. Denk hierbij aan walsen, asfalteren, frezen, scannen van het wegdek, managementsoftware van de asfaltplant tot de vrachtwagens en naar de werf … “Samen met het management werd beslist om onze activiteiten te verbreden en de paving business sluit eigenlijk heel nauw aan met wat wij doen”, verduidelijkt Bruno Van Belle. “De software is dezelfde, net als het GPS-systeem, het scherm … Het is een logische stap. De beton- en asfaltmarkt zijn zeer specifiek en laten geen ruimte voor twijfel. Precisie is uitermate belangrijk en dan voelt Topcon zich geroepen om de juiste technische ondersteuning te bieden. Intussen hebben we de technologie geïntroduceerd bij aannemers en overheden en 27 januari zal tijdens het event alles heel uitvoerig toegelicht worden.”

Bruno Van Belle, Business Manager Belgium bij Topcon.

Topnetlive

In België beschikt Topcon vandaag over een heel netwerk aan basisstations, aangesloten op het Europese correctienetwerk van Topcon: TOPNETLIVE. Bruno Van Belle: “We zijn nu in staat om onze klanten een 100 % oplossing aan te bieden, van het systeem en eigen simkaart tot RTK-correctie service. Dit kan je zien als het laatste puzzelstukje in onze all-in-service. Een GPS-systeem kan standaard 5 tot 10 m afwijken, maar dat is natuurlijk geen optie als je tot op de centimeter nauwkeurig moet meten. Onze basisstations, verspreid over heel België, geven via een algoritme correcties door en brengen zo de afstand terug tot op de centimeter nauwkeurig. Zo hoeft de klant zich niet meer te wenden tot de provider en fungeert Topcon als onestopshop.”

Laser business

Ook in het lasersegment voerde Topcon in 2021 een strategische wijziging door. De distributie van lasers werd opnieuw rechtstreeks naar de market gebracht om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Bruno Van Belle: “Het ijzerwarenkanaal en bouwstofhandelarensegment teert op zo’n 250 winkels waar Topcon vandaag rechtstreeks lasers aan de man brengt. Klanten kunnen op die manier rechtstreeks handelen met Topcon, wat voor hen natuurlijk een grote meerwaarde is.”

In België beschikt Topcon vandaag over een heel netwerk aan basisstations, aangesloten op het Europese correctienetwerk van Topcon: TOPNETLIVE.

MC MAX en MC MOBILE

Naast bovenstaande reeks nieuwigheden blijft Topcon uiteraard ook zijn paradepaardjes met de nodige zorg behandelen en doorontwikkelen. “De MC MAX blijft ons flagship en kent zijn gelijke niet op de markt. De automaatfunctie waarover de MC MAX al beschikte, is nu ook afzonderlijk toepasbaar voor de draai- en kantelstukken. De MC Mobile is onze nieuwste tel en biedt voor de gebruiker het comfort dat het scherm eveneens gebruikt kan worden in de machinesturing wat hem een ‘all-in one’ oplossing biedt. Daarnaast hebben we een set-up voor 3D op basis van een 3D-laser (LN150) waarmee we prijs/kwaliteit weer zeer hoog scoren. Deze oplossing geeft de gebruiker de kans om een totaalstation te kunnen gebruiken met hetzelfde gemak als laser. Zo is dit totaalstation zelf nivellerend en te bedienen met een zeer intuïtieve software gemaakt voor gebruikers die geen landmeters zijn.

Met dit toestel aan de zijde van een machinist hoeft deze niet meer uit te stappen en kan hij zijn werkzaamheden verder zetten of dit nu in een hall is, onder bomen of tunnel. De LN150 zorgt ervoor dat de machine haar werkzaamheden op 3D kan voltooien.

Dergelijke innovaties zijn een schoolvoorbeeld van de onbeperkte mogelijkheden van software, besluit Bruno Van Belle.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details