Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
Metaalwarenhandel ondergaat online metamorfose

Metaalwarenhandel ondergaat online metamorfose

Van op maat gemaakt straatmeubilair en brievenbussen tot een ruim assortiment aan materialen voor de vakman. Metaalwaren Claerbout kan teren op een uitgebreid aanbod aan producten en diensten. Om dat aanbod nog beter in de kijker te zetten lanceerde de speler uit Hooglede-Gits in 2019 twee nieuwe websites. “We willen enerzijds meer een database zijn voor architecten en openbare diensten, en anderzijds transparant genoeg zijn voor iedere bezoeker”, klinkt het.

De vorige website van Metaalwaren Claer­bout deed hoofdzakelijk dienst als webshop. “De website was een verouderd doe-het-zelfsysteem dat eigenlijk fungeerde als webwinkel voor ons grote aanbod aan metaalwaren”, vertelt Steven Delaere van Metaalwaren Claerbout. “Maar we mikken ook sterk op diensten zoals op maat gemaakt straatmeubilair en brievenbussen. En voor die tak is een webshop minder interessant.”

Online metamorfose

Claerbout Metaalwaren mikt sterk op diensten zoals op maat gemaakt straatmeubilair en brievenbussen.


Database
Het bedrijf broedde al enkele jaren op een nieuwe online beleving en in februari zag de nieuwe website het levenslicht. Steven Delaere: “De website moet een database worden waar architecten en openbare besturen terechtkunnen voor tal van info. Bestekken, foto’s, technische fiches,… Voor ieder product in ons aanbod. Terwijl dit in het verleden werd nagestuurd na contact met de klant, bieden we die info nu rechtstreeks aan.”

Online metamorfose

Bestekken, foto’s, technische fiches,… worden van ieder beschikbaar product rechtstreeks aan de klant aangeboden.


Google Analytics
Niet alleen voor mogelijke klanten, ook voor Metaalwaren Claerbout zelf betekent de nieuwe website een vooruitgang. “0penbare besturen mogen voor een aanbesteding doorgaans geen leveranciers op voorhand aanspreken, maar er wordt wel gegoogeld en dan werden wij in het verleden niet of nauwelijks gevonden”, vertelt Steven Delaere. “In aanbestedingen werd vaak gerefereerd naar concullega’s en daar willen we verandering in brengen. We zijn daarom ook in zee gegaan met een expert in Google Analytics.”

Catalogus
Naast een nieuwe website pakt Metaalwaren Claerbout ook uit met een nieuwe, eigen catalogus. Steven Delaere: “In dezelfde huisstijl als de website. We hebben lange tijd met catalogussen van onze leveranciers gebruikt. Maar sinds kort hebben we zelf twee vertegenwoordigers op de baan en dan is het veel handiger om een eigen catalogus bij de potentiële klanten achter te laten.”

Online metamorfose

Het bedrijf uit Hoogede-Gits breidde ook zijn signalisatieaanbod stevig uit.


Maatwerk
De focus bij Metaalwaren Claerbout ligt op maatwerk. “Daarin willen we ons onderscheiden. Alles kan bij ons en we wijken ook af van ons gamma. Daarnaast hebben we ook ons signalisatieaanbod aanzienlijk uitgebreid. Naambordjes, parkingbordjes, maar ook interne signalisatie van een gebouw. Een andere nieuwigheid is de plaatsingen die we steeds meer in eigen beheer uitvoeren dankzij de verdeling van een aantal specifieke installatie-methodes”, besluit Steven Delaere.   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details