Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
Jaarboek

Voor Vermeer Benelux is klantenservice absolute prioriteit

Vermeer Benelux, met vestigingen in Nederland en België, is als exclusief verdeler voor Vermeer U.S.A. uitgegroeid tot het betrouwbare adres voor de gerenommeerde gele machines.

Tekst | Niels Rouvrois

Beeld | Vermeer Benelux

8 april 2022 Leestijd 6 minuten

Deel dit artikel

Vermeer Benelux, met vestigingen in Nederland en België, is als exclusief verdeler voor Vermeer U.S.A. uitgegroeid tot het betrouwbare adres voor de gerenommeerde gele machines. “Binnen onze servicegerichte organisatie heeft het enthousiaste en ervaren team één absolute prioriteit: de tevredenheid van de klant”, vertelt CEO Tom Devriendt. 

Wereldwijd worden de producten en diensten van Vermeer gedistribueerd door een netwerk van 150 lokale dealers die aan de hoge kwaliteitseisen voldoen. Vermeer Benelux fungeert als exclusieve partner voor Vermeer in België, Nederland en Luxemburg. Verder is Vermeer Benelux ook dealer voor de producten van de merken DCI, Mc Laughlin, Baroid, SiteTec, BAGELA en ZEITLER, die allemaal sterk gerelateerd zijn aan de Vermeer-producten. Tom Devriendt: “Naast het aanbieden van deze first choice toonaangevende producten onderscheiden wij ons door onze grote zorg voor de aftersales-behoeften van onze klanten. Van technische ondersteuning, specialistische adviezen tot de beschikbaarheid van onderdelen en een snelle levering: klantenzorg staat bij Vermeer Benelux bovenaan de prioriteitenlijst.”

“Binnen onze servicegerichte organisatie heeft het enthousiaste en ervaren team één absolute prioriteit: de tevredenheid van de klant.”

Serviceverlening als speerpunt

Machines die een gebruiker aanschaft zijn slechts een schakel in het proces. Uitval kan verregaande consequenties hebben. Daarom is bij Vermeer Benelux de serviceverlening één van de speerpunten geworden. Op het vlak van service na verhuur/verkoop gaat Vermeer Benelux zeer gestructureerd en stapsgewijs te werk. Van telefonisch advies via preventief onderhoud of correctief onderhoud tot het vastleggen van gegevens. Tom Devriendt: “Vaak kan het correctief onderhoud met wat telefonische ondersteuning vanuit Vermeer Benelux gebeuren. In onze servicestaf zijn technici beschikbaar die advies kunnen geven. In veel gevallen leidt dit advies tot het toesturen van onderdelen die door de gebruiker zelf eenvoudig uitgewisseld kunnen worden.”

Preventief of correctief

“De constructie van door ons geleverde machines is erop gericht om het onderhoud te minimaliseren”, gaat Tom Devriendt verder. “Afhankelijk van het gebruik adviseren wij de klant een onderhoudsschema. Preventief onderhoud is relatief goedkoop en planbaarheid van dit onderhoud is kostenefficiënt. De aanrijkosten zijn minder doordat het gecombineerd kan worden met nabijgelegen activiteiten en de benodigde componenten zijn vooraf beschikbaar gemaakt. In geval van een storing is altijd een snelle reactietijd gewenst en wordt er correctief opgetreden. Onze monteurs beschikken over volledig uitgeruste servicebussen waarmee alle voorkomende werkzaamheden uitgevoerd kunnen worden. De meest voorkomende serviceonderdelen worden in voorraad gehouden in ons magazijn.”

Vastleggen van gegevens

Van elke geleverde machine bewaart Vermeer Benelux tekeningen en wordt de documentatie bijgehouden. Alle documentatie is digitaal beschikbaar. Tom Devriendt: “Reparaties, aangeleverde componenten en eventuele modificaties worden op machinenummer geregistreerd. Het complete trackrecord van een machine is daardoor bekend. De juiste onderdelen zijn dan snel gevonden in geval van een storing of onderhoud.”

Wereldwijd worden de producten en diensten van Vermeer gedistribueerd door een netwerk van 150 lokale dealers die aan de hoge kwaliteitseisen voldoen.

Mobiele service stations

Ook logistiek kan Vermeer Benelux teren op een stevige basis. Naast een volledig uitgeruste werkplaats, beschikt Vermeer Benelux over een aantal mobiele service stations om de klant op locatie van dienst te kunnen zijn. Deze wagens zijn uitgerust met de benodigde gereedschappen en een voorraad van de meest voorkomende en cruciale onderdelen van de diverse machines. Tom Devriendt: “Onze medewerkers worden bovendien doorlopend door Vermeer bijgeschoold over de nieuwste producten en ontwikkelingen. De kern van de serviceverlening wordt gevormd door getrainde en zeer betrokken medewerkers. In hun ervaring en kennisopbouw wordt structureel geïnvesteerd. Onze klanten kunnen dus rekenen op professionele ondersteuning, betrouwbare service en uitstekende expertise.”

“Onze medewerkers worden bovendien doorlopend door Vermeer bijgeschoold over de nieuwste producten en ontwikkelingen.”

Uitbreiden elektrische vloot

Het materieel in de bouwsector wordt steeds meer elektrisch en ook op dat vlak houdt Vermeer Benelux uiteraard de vinger aan de pols. “Om aan de vraag naar emissievrije machines te voldoen is Vermeer achter de schermen al geruime tijd bezig met de ontwikkeling daarvan. Momenteel hebben wij al de elektrische bentoniet recycler RE500, de Conmeq mini loader en de HG6000E horizontale grinder in ons gamma. In al onze productgroepen verwachten we in de nabije toekomst nog nieuwe elektrische modellen”, besluit Tom Devriendt.     

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Olivia Castelein

Projectmanager

Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details