Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
We Zijn in de Langste Tunnel ter Wereld

We Zijn in de Langste Tunnel ter Wereld

Mono Steel bewees dat Turkse bedrijven in elke samenwerking gekwalificeerde en hoogwaardige service aan de wereld bieden, en nam deel aan de staalconstructieactiviteiten van de Gotthard-basistunnel, die 21 jaar geleden werd gestart en in 2020 werd voltooid.

Gotthard-basistunnel, die de geschiedenis in ging als “de langste en diepste spoortunnel ter wereld” met een lengte van 57 kilometer en een diepte van 2300 meter; Het bereikt een totaal van 152 kilometer met viaducten, toegangstunnels en schachten. De tunnel, die de reis van Zürich, Zwitserland naar Milaan, Italië, verkort tot 2 uur en 40 minuten, heeft ook de titel de langste spoortunnel ter wereld te zijn, die de 54 kilometer lange Seikan-tunnel in Japan passeert. Dankzij de tunnel is Europa ook verbonden door stalen netten. Het spoorwegnet dat begint in Rotterdam in Nederland en is voltooid in Genua in Italië, zorgt voor veel sneller en korter reizen met de opening van de tunnel.

Er werd bijna 20 miljard euro uitgegeven aan de tunnel, waarvan de bouw in 1999 begon door het consortium, waaronder Mono Steel. Tijdens de bouwwerkzaamheden die 21 jaar duurden, werd er 300 km rails gelegd. Meer dan 2500 Turkse en buitenlandse arbeiders namen deel aan de tunnel, die een totale lengte heeft van 152 km.

Mustafa Toprakçeken, een van de partners van Mono Steel, zei: “We zijn er trots op dat we de Turkse naam aan de wereld hebben gegeven door deel te nemen aan vele belangrijke projecten zoals Ford Factory, Rixos Hotels, Paris Metro, Munich Metro, Stockholm Metro, Lausanne Tunnelproject, Snowy 2.0 waterkrachtcentraleproject. Ook deelname aan een wereldberoemd project als Gotthard was voor ons een belangrijk succes. Onze snelheid in planning, productie, levering en logistiek; Wanneer ons kwaliteitsvakmanschap, professionele standpunt en analyse ter plaatse worden toegevoegd, kunnen we zo’n grote last gemakkelijk overwinnen. We hebben de langste en diepste tunnel ter wereld getekend en nu zijn we op weg voor grotere projecten”, legt hij uit.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details