Matexpo sloot daarstraks onder een stralende zon de deuren van haar 40e editie. Ondanks een onzeker economisch klimaat, tekenden de bezoekers van Matexpo present, en hoe!
De zon en de tropische temperaturen waren op Matexpo absoluut geen spelbreker, integendeel: de geïnteresseerden en liefhebbers vinden altijd hun weg naar deze vakbeurs. En dat is voor de 357 exposanten cruciaal: kwaliteitsvolle contacten leggen.
Quasi alle exposanten waren het over één ding eens: de kwaliteit van de bezoekers was deze editie bijzonder hoog. En dat heeft geleid tot heel wat interessante contacten, goeie leads en bij heel wat exposanten tot concrete verkopen.
Wat ook opviel deze editie was de uitzonderlijke hoge opkomst voor de vele seminaries en randactiviteiten. Een duidelijk teken dat inhoud en leren belangrijk zijn op Matexpo. Zo kregen we CEO van ArcelorMittal Belgium, Manfred Van Vlierberghe, op het podium tijdens de Officiële Opening. Tijdens de Dag van de Wegenbouw & Burgerlijke Bouwkunde mochten we Kathy Vandenmeersschaut, administrateur-generaal Agentschap Wegen en Verkeer, en Directeur SPW, Etienne Willame, verwelkomen als gastsprekers.
Tijdens de uitreiking van de Awards kaapten Verhelst Machines met de Wolffkran HiSPS, positiesturing voor kraanhaak aan torenkraan de Innovation Award weg, Locquet Motorsde Green Award met de Punch Flybrid, Vliegwiel P200 én D-Tec Trailers Benelux met Vogelzang, een stenentrailer met ladingszekerheid met keuringscertificaat tot 35 ton en verrijdbare kraan de Safety Award. Deprez Construct kreeg de ‘Made in Belgium’ erkenning met de Solomon, een mobiele overslagmachine voor los gestorte bulkgoederen tot kleverige aarde.
Daarnaast werd veel aandacht besteed aan jongeren die de beurs op donderdag massaal bezochten. En voor de allerjongsten was er tijdens het weekend de gekende kinderanimatie, naast de Techniekacademie waar kinderen tussen 7 en 12 jaar konden proeven van de wereld van techniek.
Uiteindelijk tikte de teller op 38.048 bezoekers af.
Zoals steeds staat Matexpo synoniem voor een strakke organisatie, of zoals een exposant het beschreef “het is misschien de strengste beurs, maar daardoor ook met voorsprong de best georganiseerde”.
We kijken heel tevreden uit naar de volgende editie!
Matexpo 2025: 10 – 14 september 2025
Op de laatste beursdag reiken we traditiegetrouw de marketing awards uit aan de exposanten die het meeste aantal effectieve bezoekers op MATEXPO hebben aangebracht.
We onderscheiden 4 categorieën en reikten vervolgens 4 marketing awards uit in samenwerking met Louwers Mediagroep:
Buitenstanden tot en met 300m² en >300m² | Binnenstanden tot en met 75m² en >75m²
Proficiat aan de 4 winnaars!