Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
Renault Trucks, bouw zit in de genen
Voor de bouw heeft Renault Trucks een specifiek aanbod.

Renault Trucks, bouw zit in de genen

Renault Trucks kan in zijn geschiedenis prat gaan op legendarische bouwvoertuigen zoals Berliet, de oersterke C-serie en de Kerax. Die ervaring klinkt nog altijd door in het hedendaagse gamma voor de bouwsector van de veelzijdige Master tot de stoere K en C typen. 

Bouwondernemers hebben zowel nood aan robuuste vrachtwagens en trekkers als kleinere, handige chassis-cabines. Voor al die noden kan de ondernemer bij Renault Trucks terecht. Populair zijn bijvoorbeeld de Master chassis-cabine uitvoeringen met gewone of dubbele cabine, een gesloten laadbak (20 of 22 m3) een kipbak of platform (opbouwlengte van 2434 tot 5470 mm). Natuurlijk zijn er tevens de gesloten bestelwagens met enkele of dubbele cabine. Allemaal met zuinige Twin-Turbo motoren (130 tot 180 pk en een koppel tot 400 Nm) of met een elektrische aandrijving. Laadvermogen is er genoeg, met GVW uitvoeringen van 3.500 tot 7.500 kg. De Master kan bovendien op maat aangepast worden: dubbele bandenmontage, voor- of achterwielaandrijving, luchtvering, extended grip en een enorm scala aan veiligheidsvoorzieningen.

Het zwaardere werk

Voor de bevoorrading van werven zijn er de D en D Wide (eveneens beschikbaar als elektrische vrachtwagen), alsook de T trekkers en vrachtwagens, maar de echte mannetjesputters voor het zware werk vinden we bij de modellen C en K.

Het C-gamma heeft als vrachtwagens de uitvoeringen 4×2, 6×2 en 6×2*4, 6×4, 8×4 en 8×2*6. Voor de trekkers is dat 4×2 of 6×4. Alle modellen zijn bovendien verkrijgbaar met Optitrack, de inschakelbare hulpaandrijving op de voorwielen. De moderne Euro-6 motoren leveren 380, 430 of 460 pk (DTI 11-liter motor) of 440, 480 of 520 pk (DTI 13-liter motor).

Wordt het nog extremer dan is er Renault Trucks K, aangepast voor het zware werk door onder meer de Optidriver Xtrem versnellingsbak, assen met dubbele reductie, een aangepast en versterkt chassis en ophanging en 4×4, 6×6, 8×6 en 8×8 uitvoeringen, naast de 4×2, 6×4 en 8×4.     

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details