Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken
Sterkere partnerships voor een nog betere klantenservice
Aannemers, landmeters en machinisten overal ter wereld vertrouwen op de geavanceerde meetsystemen van Topcon om hun projecten in goede banen te leiden en op een duurzame manier rendabeler te maken.

Sterkere partnerships voor een nog betere klantenservice

Met structurele, sterke en duurzame partnerships zal Topcon Positioning Systems zich de komende jaren sterker focussen op distributie. Op die manier wil de gerenommeerde speler haar klantenservice naar een nog hoger niveau tillen. “Op MATEXPO, van 6 tot 10 september in Kortrijk XPO, zal de versterkte samenwerking tussen Topcon en haar distributiepartners in de spotlights geplaatst worden”, vertelt Ken Vanleke, die zich als Distribution Manager zal ontfermen over dit verhaal.

Aannemers, landmeters en machinisten overal ter wereld vertrouwen op de geavanceerde meetsystemen van Topcon om hun projecten in goede banen te leiden en op een duurzame manier rendabeler te maken. Als gerenommeerde partner voor totaaloplossingen op het gebied van precisieplaatsbepaling binnen de bouw en topografie staat klantenservice hoog op de prioriteitenlijst van Topcon. De groeiende focus op distributie past dan ook perfect binnen de Europese Topcon-strategie om moderne technieken te ontwikkelen en te verspreiden met behulp van een sterkte distributiepartner. 

“Het is de bedoeling om onze distributie te verduidelijken naar onze eindgebruikers. Zo spreken we voortaan over een distributeur of een partner”, vertelt Ken Vanleke. “Het onderscheid maakt meteen duidelijk dat de partner verdere stappen heeft ondernomen in zijn dienstverlening naar de klant toe zoals bijvoorbeeld een uitbreiding in het productportfolio. Denk aan GEO-producten of lasers, maar ook – en dit is misschien het allerbelangrijkste – als ‘authorized servicepartner’ actief zijn om onze klanten snel en adequaat verder te helpen indien een tussenkomst op de werf noodzakelijk is.”

Als gerenommeerde partner voor totaaloplossingen op het gebied van precisieplaatsbepaling binnen de bouw en topografie staat klantenservice hoog op de prioriteitenlijst van Topcon.

Onze partners

Met De Bruycker-Kemp, BIA, Ultimated, 3D Consult, Firma Beel, Vking & Benoit Somja heeft Topcon Positioning Belgium een kwalitatief netwerk om zich heen die alle opleidingen heeft gevolgd en bijgevolg de klant voortreffelijk kan ondersteunen. Voor de klant is dit een aangename ervaring om meteen bij de onderhandelingen van de machine ook meteen de technologie mee op te nemen in het gesprek.   

Samenwerking

Volgens Ken Vanleke is deze stap de volgende logische evolutie voor Topcon Positioning Belgium, dat zijn gamma jaar na jaar dan ook ziet uitbreiden en zich hierdoor meer dan ooit in verschillende disciplines moet vertonen. Ken Vanleke: “Maar ik wil wel benadrukken dat Topcon zelf niet verdwijnt op de markt. Wij blijven de specialist en zijn uiteraard nog steeds bereikbaar voor de klant. Tijdens MATEXPO zullen we dan ook zoals steeds onze klassieke producten tonen, maar zullen er ook veel nieuwigheden getoond worden aan het publiek. Met de vernieuwde locatie op MATEXPO pal in de A gang waar alle partners en distributeurs hun plekje hebben, zal het dan ook weer erg comfortabel zijn om de eindgebruiker meteen te loodsen naar de juiste partner voor de aankoop van grondverzettechnologie en meetapparatuur. Alle standen van onze partners zullen op hun beurt worden voorzien van een unieke visualisatie om te verduidelijken dat de klant daar prima naar Topcon-technologie kan vragen. Deze samenwerking brengt een unieke toegevoegde waarde aan zowel Topcon, de partner en de klant.”

Met structurele, sterke en duurzame partnerships zal Topcon Positioning Systems zich de komende jaren sterker focussen op distributie.

Authorized partner

Topcon Positioning Belgium blijft het centrale aanspreekpunt wanneer de klant inbelt zodat we via schermovername kunnen bepalen wat er aan de hand is en de klant kunnen adviseren. Als echter een fysieke tussenkomst noodzakelijk is, schakelt Topcon zijn servicenetwerk in om de klant te helpen. Wat vroeger vooral naast elkaar gebeurde, gebeurt nu dus samen met elkaar.  “Dankzij deze vernieuwde strategie zijn we in staat om het sterkste nationaal afterservice-netwerk in België en het Groothertogdom Luxemburg aan te bieden aan onze klanten. Onze partners verspreid over het hele land kunnen snel ter plaatse zijn wat dan ook een aanzienlijk verschil maakt in de afrekening van kilometers. Deze lokale verankering is cruciaal in het huidige landschap. Onze servicepartners zijn dan ook allen opgeleid en beschikken over een uniek logo om dat aan te tonen aan de klant. Enkel deze partners worden toegelaten om tussenkomsten op onze technologieën uit te oefenen. Deze samenwerking en verregaande partnership is ons zeer waardevol en zal in de komende jaren enkel toenemen”, besluit Ken Vanleke.      ■

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details